تو آذربایجان بعد از تالار وقتی میرن خونه پدر عروس برای خداحافظی یه پسر بچه شال قرمز یا سفید یا... معمولا قرمز و سفید هستش که داخلش نون و نمک میذارن میبنده دور کمر عروس البته 2 بار از زیر پای عروس رد میکنه دفعه سوم میبنده کمرش من خیلی این رسمو دوس دارم البته هرکی دوس داشت اجرا میکنه الان دیگه خیلیا اجرا نمیکنن معنیشم اینه که دختر نون و نمک خونه پدریشو فراموش نکنه این رسم برای زنجان و شهرای اطرافش هست.
اگر داماد برادر داشته باشه برادر داماد میبنده اگر نه یه پسر از طرف خانواده داماد البته اول که میرن عروس رو از خونه باباش بیارن میبندن و تا اخر شب باید دور کمرش بسته باشه ولی الان چون عروس از خونه باباش نمیره اخر شب میبندن.
3بار از روی روبان باید ردبشی.به کسی که کمربند و میبنده مامان عروس باید کادو بده.
بعدش پدر عروس دست عروس رو می گیره دور یه چراغ می چرخونه خیر دعا می گه و ارزوی خوشبختی می کنه اون چراغ هم باید بره خونه عروس و تا فردا صبحش روشن باشه تا زندگیشون همیشه روشن باشه.
از کجا چه خبر...
ما را در سایت از کجا چه خبر دنبال میکنید
برچسب: رسومات مختلف شب عروسی, نویسنده: بازدید: 42 تاريخ: چهارشنبه 12 آبان 1395 ساعت: 14:15